Jobbjakt.

Har nu sökt lite jobb, får väl se hur det går. Kan inte annat än att hålla alla tummar och tår jag har.

Har skrivit in mig på arbetsförmedlingen, igen. Måste man så måste man! Förhoppningsvis behöver jag inte vara inskriven där för en så lång tid, dock kan jag även tycka att dom är bra (för en gång skull) att finnas i situationer som denna då jag inte har möjlighet att studera heller. För jag har sedan några veckor tillbaka gått på utredning för bokstavskombination, och kan då inte studera förrens den är fädig och vi kan komma fram till ett svar så jag får den hjälpen jag behöver i skolan.
Känns lite konstigt att i såhär pass vuxen ålder kolla upp något sådant då det egentligen kunde gjorts för flera flera flera år sedan om någon bara hade uppmarksamat det och gjort någonting åt det, men dagens samhälle är väl för lata för det skulle jag tro. Men jag är iallafall glad över att det är bättre sent än aldrig.

Jag har även börjat med mina självkänsla böcker igen för nu måste det förbättras, fick även en fin bok av syster Lina i födelsedagspresent i lördags skriven av Kaj Pollak - Att välja glädje.
Ibland kan det vara bra med böcker som ger en en tankeställare och som samtisigt hjälper en till ett bättre liv. Givetvisa måste man göra allt jobb själv men böckerna blir som en slags coach, och med tanke på att jag kan ha så svårt att prata om vissa saker som ligger för personligt så kan sådana här böcker hjälpa lite extra mycket.

Det kommer bli bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0