Fredag och drogfri.

Sitter hemma i soffan en fredagkväll, det är ganska skönt faktiskt. Skönt att jag har börjat ta det mer lugnt om helgerna, eller iallafall inte dricka i de mängderna jag gjorde innan. Man måste inte dricka för att ha kul eller för att umgås. Och måste man det så ska man kanske börja fundera på vad det är för mening att umgås då om man inte kan umgås nyktert? Det är nog då det är dags att tänka till och tänka om, för det är inte okej. Man ska faktiskt egentligen även kunna gå ut nykter och ha kul, den där alkoholen ja den har blivit överskattad om du frågar mig.
Är det inte på tiden att man börjar umgås som vanligt folk igen? Spela sällskapsspel, rulla sig i snön, bowla, gå på bio, spela biljard, hyra film och äta popcorn och en hemmakväll, sällskapsmiddag, det finns väldigt mycket man kan göra och tillbringa helgerna eller sin lediga tid med. Men på något lustigt vis så väljer alla alkoholen om och om igen, jag är också ofta där. För ofta, men man kan fråga sig varför egentligen?
Har det blivigt en dålig vana, eller är det för att det är så enkelt, eller vad är det egentligen som gör att man inte kan umgås utan alkohol?!?

Har det gått för långt?
Är det vid detta tillfället som det har gått för långt?!?



Idag har jag gjort en insatts och gjort en massa köttfärsås, samt piroger och köttsoppa. Hade även ett sug efter att baka men frysen är redan full av mina bakelser.
Jag tror minsann jag har kommit in i något "hemmafru-stadie", för jag är helt galen i att baka och laga mat, i mängder och alla olika sorter i alla möjliga former. Ja det är helt enkelt fun fun fun !

piroger :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktigt gumman :)



Kram mamma

2011-01-22 @ 10:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0