Inatt jag drömde något som jag aldrig förstår mig på!

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde ......

Jag har drömt de mest sjuka grejerna, jag förstår verkligen inte hur drömmar kan gå ihop och jag förstår mig defenetivt inte på alla dessa knepiga drömmarna jag har.

Inatt drömde jag att mor och far hade flyttat till Stockholm och jag hade hakat på, och Maja Heller var lärare på en skola där. Och det fanns ett utrymme på två plan som stod tomt så där skulle hon och jag starta en butik på skolan, och sälja både kläder och mat och allt möjligt. Och det var rulltrappa upp och ner till plan 2 som inte alls var ett stort utrymme egentligen, det som fanns i våran "butik" var en slags bar och ett skåp som fungerade som ett slags litet krypin och som man även kunde låsa från insidan. Och sen vatt det lite kartonger och en soffa, och sen några ställ med lite kläder på. Det såg ganska stökigt ut eftersom vi inte hade kommit igång riktigt än.
När vi satt där med några andra och diskuterade om hur vi skulle lägga upp allting och hur vi skulle göra med anställningar så kom det förbi 4 personer med ett gevär i handen, de gick först förbi för att sedan ställa sig lite längre bort och sedan började de skjuta mot oss, och geväret var en hagelbössa om jag inte mins fel. De prickade inte rätt och jag flydde in i panik i skåpet och stängde dörren, försökte låsa men det gick inte alls ihop sig. Då slutade personen med hagelbössan skjuta mot de andra och siktade bara mot mig, och varför de skulle ha ihjäl mig har jag inte den blekaste om men ute efter mig det var dom. Jag lyckades låsa dörren och kr'ypa ihop där och bad för mitt liv och funderade på hur jag skulle göra. Helst plötsligt så slutade de skjuta så då öppnade jag upp en liten springa på skåpet för att se vad som försigick och då tog de fram 2 pilbågar och började skjuta pil för att se om det skulle gå igenom skåpet bättre, och då ställde de sig så de sköt mot mig och skåpet från två håll, så jag fick ju smidigt försöka ligga så att jag inte låg mot någon av dessa väggar. Efter en stund gav de upp och gick därifrån, så då smög jag mig ut ur skåpet och sprang mot rultrappan och rullade ner för den andra som gick ner till ett annat rum. Sprang igenom det rummet för att komma till ett rum som låg avlägset en bit bort för att gömma mig där. På vägen dit så fick jag helt plötsligt tag på en stor machetas kniv och råkade skära med den på en kvinnas ben, och hon frågade vad jag gjorde då jag sarade med stressad röst "Förlåt så hemskt mycket, hoppas du inte skadar dig, men jag är jagad". När jag sedan gick vidare till ett annat rum så stod dessa fyra där och innan de skulle hinna reagera på vad som hände så tog jag kniven och skärde av dem deras halser, ben och i magen. Det hela slutade i ett blodbad och jag pustade ut i glädje om att jag inte blev dödad. Sedan beodrade jag någon annan att ta hand om kropparna och att jag var tvungen i självförsvar. Alla förstod mig och tog hand om kropparna och polisen som de sedan fick ringa och förklara allt för.

Efter en stund när jag lugnat ner mig så gick jag till Maja för att prata lite, och då skulle hon hålla i en idrottslektion som jag fick vara med i, som en av hennes elever. Sedan skulle jag duscha och när jag hade duschat färdigt så upptäckte jag att någon hade snott mina kläder så jag letade upp ett tjockt täcke som jag lindade om mig och utan att tänka mig för så gick jag ut sådan utanför skolan och ut på Stockholm stad, och när jag hade gått en bit och märkt hur alla studerande började stirra på mig - de flesta slutade då och skulle gå hem - så kom jag på att jag faktiskt bara hade täcke på mig och gick då in i skolan igen för att leta upp Maja och fråga om hon hade några kläder jag kunde låna. Hon bara skrattade åt mig när hon såg mig och lånade sedan ut lite kläder till mig som jag tog på mig.

Jag åkte hem till mor och far där jag till min glada förvåning möttes upp av syster Fia och systerson Villem, jag blev alldeles överlycklig och kände att dagen äntligen hade vänt för mig. Genast började Villem och jag leka, och han hade också lärt sig att prata den sötungen. Mamma undrade vad jag hade gjort hela dagen, och jag svarade lugnt att jag hade dödat 4 personer i självförsvar men att det gick bra, och hon rörde inte en min och tyckte också på att det var skönt att jag klarade mig så bra från det. 
När Villem och jag sen lekte på mitt rum så ringde Lillen till mig och han blev alldeles galet glad han också av o få höra en busunge i bakgrunden så han fick prata lite med Villem och Villem va så glad över att få porata i telefonen. Sen frågade Lillen "-Kommer du förbi sen eller?" "-Så vi kan göra lite barn vi också då?" sa jag. "-Nej för fan" "-Haha, nej men vi kan ju öva iaf!". Och sedan frågade han vad jag mer hade gjort idag och till honom svarade jag att jag råkade springa ut på stan i bara täcke innan för att mina kläder hade försvunnit, och han bara skrattade åt mig och sa att jag var sjuk.

Jag gick då ut på stan för att träffa Lillen och vi gick runt på stan lite och gick i någon ny affär där han skulle kolla på något och föri något nytt ungdomscafé där vi bara kollade läget. Och sedan fick Lillen något ryck och började springa ifrån mig, då jag sprang efter och undrade vad han gjorde. OCh mitt i allt så snubblade han typ med flit två gånger för att jag skulle fånga upp honom. Förvirrad människa. Sedan så sprang vi in i någon skog och typ rullade oss i gräset och bara pratade och tittade på stjärnorna.

Snipp snapp snut, där var drömmen slut!

Helt sjukt, vad kommer allt ifrån? :O

Jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0