Skärpning.

Det positiva med att vara själv så mycket som jag har fått vara på sista tiden är att man faktiskt lär känna sig själv bättre, vare sig man vill det eller inte. Men man kommer fram till både det ena och det andra, ibland känns det rätt och bra och ibland känns det mindre bra. Och ibland tror man att man har kommit till insikt med något som sedan visade sig vara helt fel, och då vet man åter igen inte hur man ska handla i situationen, och ibland när sådana situationer uppkommer så är det faktiskt bättre att välja en helt ny stig som kan uppväcka flera andra tankar och försätta sig i andra situotioner, men det kan då vara situationer som man välkomnar och situationer man faktiskt kan göra något åt för man vill. Visst handlar man alltid för sig själv och man har alltid en egen viljan och en egen talan, men ibland händer också saker som man inte tänkt sig ska bli på det viset. Ibland trasslar man till det för sig själv och har svårt för att hitta en väg ut, och ibland är faktiskt det bästa i den situationen att gå rätt förbi. För man kan inte alltid lösa allt, inte om man ska må bra själv. Och det är väl det viktigaste? Att må bra själv. Ja jag vet inte och just nu är jag så förvirrad så det finns inte ord.
Men jag mår bra, dock med lite justeringar som jag ska kämpa för att få igenom. Men händer något annat på vägen så får jag ta det då, för just nu så låter jag bara mitt liv rulla på, och tänker prioritera det som jag känner är viktigast för mig. För att jag ska må bra, och för att jag ska trivas. Och jag tänker minsann inte ge mig även fast motgångar kommer komma. Sådeså!

En bild säger mer än tusen ord, och ibland är det helt enkelt svårt att finna ord.

<3 Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0