Ska jag gå till höger eller till vänster?

Jag är så kluven vet inte rikt6igt hur jag ska göra, eller vilken stig jag ska gå. Eftersom jag vill gå båda stigarna och ända stå kvar där jag står nu så fungerar det inte alls. Man kan faktiskt inte både ha kakan och äta upp den. Jag vet ju det. Men vilken kaka vill jag ha, vill jag ha kakan med det söta och generösa eller vill jag ha kakan med det nyttiga och hälsosamma. Det är ett svårt val, eller är det egentligen något val alls? MAn kanske inte ska tänka så, jag kanske ska skita i allting och göra någonting helt oväntat istället. Fasst jag kanske alltid kommer undra vilken kaka som var godast annars.
Ja, det är klurigt det här med livet och vilken väg man ska gå för att hitta rätt smak på kakan, men det är även något som måste göras och man måste pröva sina vingar. Jag antar att jag helt enkelt bara är rädd. Fasst rädd är jag vilken väg jag än tar och bekväm är jag om jag inte gör någonting alls och istället lever ett liv av tristess.

Kommentarer
Postat av: T.

jag hade satsat på kakan som vill att du äter upp den mest! :D helt klart..

2010-09-16 @ 17:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0