Livet är en sak som du ska ta vara på.

Vad vill jag med mitt liv? Jag vet inte alls, det enda jag vet är att jag inte vill leva så som jag gör nu. För det fungerar inte och det håller inte. Jag måste ta tag i mig själv, ta tag i mig själv på riktigt och inte bara säga det. För det är så lätt att bara säga det. Men vill jag bo här resten av mitt liv eller vill jag flytta och se vad det finns för mer möjligheter än de möjligheter som finns för mig här. Jag är bara totalt förvirrad just nu.
Jag önskar bara at livet någon gång skulle kunna vara enkelt, men så är inte sanningen och livet fungerar inte på det viset. Vad vill jag göra med mitt liv?
Jag vet inte, men jag måste ta reda på det, och jag kan inte fortsätta att bo i en kappsäck, och jag måste ta tag i detta och sluta vara så lat som jag är. För det är jag faktiskt. Och jag vet inte vad jag har här, jag vet inte vad jag har att stanna för, men jag vet heller inte vad jag har att åka mot eller vart jag i så fall ska ta vägen.
Efter denna sommaren så trodde jag att jag hade mer här än vad jag nu har upptäckt att jag har, och alla mina planer jag alltid har haft, vad hände med dom? Vad vill jag jobba med med resten av mitt liv? Vill jag föreläsa, eller vill jag skriva en bok som jag alltid drömt om, vill jag starta eget inom någon branch och i så fall vad, vill jag satsa mer på politiken så att mina åsikter får göra sig mer hörda?
Jag vill iallafall inte bo hemma i resten av mitt liv, jag vill göra någonting fint av det för annars kommer jag att ångra mig. Men frågan är bara vad?

Det har varit väldigt mycket stim för mig sedan maj månad och mitt flytt till Kalmar, som gjorde mig till en mycket starkare person. Sedan mitt flytt tillbaka till Karlskrona som jag trodde jag skulle må bättre av, men det känns inte som det gör det. För jag vet inte vad jag egentligen gör om dagarna, jag bara låter dom glida förbi. Och det är bara mitt val hur jag vill leva mtt liv, men jag bara känner en sådan press som jag inte vet hur jag ska lugna ner, för tack vare den pressen så känner jag mig stressad och det ska jag inte behöva för då kan man inte tänka klart. Men nu när allting lagt sig med allt flyttande och jag är tillbaka på ruta 1 så funderar jag verkligen på hur jag vill göra, men jag kan inte komma fram till något bra förutom att jag vill ta tag i mitt liv. Men hur? Och vill jag ha hjälp med det, finns det hjälp till det?
Jag vet att det finns folk som ställer upp, men dom kan inte välja hur jag ska leva mitt liv, för det är endast jag sm kan göra det och de senaste veckorna har jag verkligen börjat fundera men lagt ner det igen för att jag hade andra saker att se fram emot och planera men nu när det är gjort. Vad ska jag då göra?

Jag vet att det är mycket jag vill göra med mitt liv, men kan jag verkligen göra allting, och om det inte går snabbt så lägger jag ner det igen, men jag måste lära mig att var sak tar sin tid. Och om jag nu vill skriva, så måste jg förstå att det går inte att skriva ihop en bok på en dag. Och jag måste verkligen brinna för det med, för annars blir det bara fel. Men skrivandet kan man inte ha som yrke för det är en hobby.
Jag måste helt enkelt sluta vara så lat, för det kommer man absolut ingenstans på, det är en sak som är sökert. Det finns inte någon lat människa som blir någonting, eller kommer någonvart så länge de inte föddes med tur och glider med en räkmacka. Och det är synd att säga om mig, för turen står inte vid min dörr iallafall, jag måste lära mig att kämpa mer och anstränga mig för att få ett jobb och för att min framtid ska bli bra. För nu sitter jag här arbetslös och har inte en aning om hur jag ska kunna få tag i pengar nästa månad.

Skärpning Sara Johansson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0