Jobb & politik!

En kväll som denna undrar jag varför jag inte stannade kvar i Kalmar och jobbade vidare, vosst vet jag varför jag inte gjorde det. Men då hade jag iallafall haft jobb och det kan nästan kännas bättre än att bara sitta här hemma på sin as och inte göra något vettigt alls. Jadu Sara Johansson, vad ska vi göra med dig?
Visst man behöver inte spendera sina pengar, meeen för att överleva måste man ju det och om man vill något så kostar det pengar. Snart kostar det väl pengar att andas med.

Dock har jag tillbringat min kväll åt lite politik, vilket jag har vatt inne på farm och tillbaka de senasre 2 veckorna iallafall. Men dessa senaste dagarna har det vatt extra mycket, med tanke på att det är dax att välja på söndag och jag har varit så kluven med på vad jag ska välja. Men efter kvällens programm på tv4 så är jag ganska säker må jag säga. Det där med politik är ett hett ämne, konstigt nog blir det oftast lite tjabb och kanske bråk när man pratar om det. Men en disskusion borde egentligen alla vuxna människor kunna föra. Men det är klart, jag blir ju också förtvivlad och irriterad om någon är rakt emot det jag brinner för och om jag tycker att denna människa inte alls tänker begripligt. Men alla har rätt att tänka, tycka och känna vad dom vill själva.
En sak är säker och det är att jag vill inte ha Sverige som det är nu, för det är inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0