Jag blir bara ett frågetecken?

Det finns många sätt man kan välja att leva sitt liv på, men det bästa viset skulle jag gissa på är att leva efter hur man själv vill ha det. Och inte bara leva upp till andra, för det mår du inte bra av. Man måste faktiskt kunna bli accepterad för den man är och ingen annan, inte heller dra alla över en kant. Eller vara så himla långsynt, det är många människor som har förflutet men det betyder inte att man är en dålig människa för det.
Det som inte dödar gör en starkare!

Jag vill bara kunna må bra med känslan att jag också får göra det, och låta det ta den tiden det tar och få mig låta mig själv utvecklas i den tiden det tar för om man tvingar fram någonting så blir det bara värre och mitt i allting så blir det lätt att du tappar bort dig själv. Just nu så tänker jag fokusera på mig själv, och du kan defenitivt inte ge kärlek till någon annan om du inte kan älska dig själv.
Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig, väldigt sällan som man tänkt sig. Men jag måste få göra mina egna val i mitt liv utan att det ska behöva bli en himla rabalder. Jag vet vad jag gör, och jag gör heller inget utan att tänka efter och då tänker jag en bra stund först. Det finns alltid en bakgrund till allting, men ibland är det svårare att förklara, och ibland vill man inte eller så orkar man faktiskt inte för man vet hur responsen blir. Kanske försöker ändå, men man blir bara ledsen och frustrerad över gensvaret.

Det finns de personer som vill att jag ska tänka över mitt liv och mina val och stå för det jag gör, fast det gör jag med. Det kanske inte alltid är jag som ska tänka, men jag lägger heller inte näsan i blöt om jag inte vet att det är okej. Jag är en vuxen människa och försöker verkligen leva upp till det också, har absolut inget emot att bli behandlad som en heller. Jag blir ledsen på vissa ord som sägs när jag känner mig som ett frågetecken därefter på varför? 
Jag anstränger mig då kanske mer än vad som syns, men jag vill heller inte anstränga mig för att vara någon jag inte är, det kanske även är där felet ligger.

Jag vill helt enkelt bara känna mig uppskattad för den jag är och att individer ska se mina bra sidor, inte bara framhäva de dåliga för då blir det som att det bara finns negativa sidor hos mig, och så vet jag att det inte är och jag vet även att jag inte visar det så. . .

Kommentarer
Postat av: Ola

Du är en mycket bra människa sara och de vet du att jag tycker.

2010-10-11 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0