Tacksamhet är alldeles för underskattat.

Hej hallå bloggen och ni som läser. Jag måste bara meddela att jag tycker att det är väldigt skönt och ja vad man nu ska säga att ta kontakt med sina vänner igen och på något vis ändå "berätta" att man bryr sg och vill träffas. Även om det bara är över en kopp kaffe så betyder det ju ändå med tanke på at man inte träffas så ofta. Och nu har jag verkligen märlt hur mycket ett litet meddelande både på telefon och internet kan göra, likaså ett samtal hur uppskattat det är. Det är himla härligt faktiskt, även att veta att det står vänner kvar där för mig fastän kontakten har varigt suddig i några månader. Det måste jagfaktiskt erkänna att det gör mig glad.
Och såklart att en lampa har tänts inom mig nu när jag även har flyttat att jag verkligen vill ta vara på dom som jag har känt har varit och är mina riktiga vänner, det är så tråkigt att band kan släckas oavsett om man bor kvar eller flyttar. Huvudsaken är väl egetligen att man inser och väljer att göranågot åt saken. Sen är det faktiskt mycket genom mina vänner som jag tagit mig till dit jag är idag och det är jag evigt tacksam för, likaså över dom som funnits när jag varit ledsen och behövt stöd och en axel som när jag varit glad och behövt ett skratt som jag då har kunnat dela med mig av. Mina vänner är jag evigt tacksam över.

Sen att man kan ha mindre bra kontakt med vissa är en sak för sig, för det är så det blir i "vuxenvärlden" eller när man mår mindre bra. Men det bästa med riktiga äkta vänner är att dom står kvar ändå, och det är det jag uppskattar. Jag är även evigt tacksam att jag har "gott" om riktiga vänner, fastän jag ibland kanske inte verkar som att jag förstår det och uppskattar dessa. Men det är en av dom sakerna jag hade tänkt mig att förändra på hos mig själv, och det är väl även därför jag skriver detta blogginlägg.
Men till mina vänner, min familj och de som står mig väldigt nära på olika vis vill jag bara säga tack. Tack för att ni finns och har funnits där för mig. Finns inte ord för hur tacksam jag är. <3

:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0