Oskrivna regler gör man nog bäst i att hålla ändå.

Konstigt kan jag tycka det här med oskrivna regler och vänskap, kärleken är visserligen blind säger som. Men det finns ju oskrivna regler om att man inte ens får titta på en annan som ens kompis har varit med, oavsett vilka stadier. Och hur kan man då bli kär om man inte ens får titta? Och om det nu skulle mot förmodan hända ändå, ska man då inte fråga kompisen om den oskrivna reglen för den gången kan strykas så att det är okej att få känslor, annars kan det nog uppskapa irriotaioner och sådant göt faktiskt även att vänskap kan fördärvas och man får en helt dum uppfattning om den som "går bakom ryggen". Och det kan ju bli fel, för alla gånger så är inte deta nödvändigt, men visserligen så vet man heller inte alltid om att det funnits en "romans" och då kanske man inte kan säga så mycket, egentligen. Men irritationer kan nog uppkomma ändå. Och egentligen så kan jag även undra hur jag kom och tänka på det här?
Ja minsann, detta med oskrivna regler, vänskap och kärlek det är nog inte lätt. Men så behöver det ju inte heller alltid handla om kärlek utan det kan bara vara ligg. Klart att det kan förekomma, men jag tycker nog att man gör som bäst för sig själv om man kör raka rör genom att vara rak och ärlig för sina vänner om hur man känner eller hur man handlar, för det är ju inte heller kul att få reda på det på något annat vis än från vännen i fråga. Ja det är klurigt det där.
Synd om vänskap ska förstöras och man ska tappa tillit och förtroende för varandra bara, så nu har jag fått ur mig dom tankarna. Konstigt vad jag kan filosofera på saker och ting ibland, och det behöver liksom inte alltid ens beröra mig själv utan jag kan bara sitta och tänka. Men nu ska jag minsann försöka sova för det har jag hört att man behöver, det med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0