När jag blir stor. . .

När jag blir stor så ska jag gifta mig med min man, först måste han fria förstås.
Sen ska vi köpa ett fint hus, eller kanske bygga ett det beror lite på vad som känns bäst. Eller kanske köpa ett fint hus  och sedan rusta upp det och bygga ut det lite. Men ett hus ska vi ha och fint ska de va, sen ska vi även ha ett stooort fint garage och mycket tomt och mark, om man skulle  för sig att ha någon nytta av det, för det har man alltid till något. Sen ska även huset ligga ute på landet, inte helt ödsligt så att ingen hittar dit och om dom gör det så hittar dom inte hem för att dom inte vet vart dom är. Men ute på landet, med inte så hemskt mycket grannar men ändå så man vet vart man är och inte har mil till närmsta affär. Och inte i något himla bostadsomräde där alla hus ser likadana ut, och man inte heller har något privatliv för husen ligger nästan på varandra och grannarna går omkring o snokar och fönstertittar och detta. Så man inte får något privatliv alls, nej, inget för mig och min man.
Och barn, ja de ska vi faktiskt ha massvis, eller ja iallafall 3 stycken. Och så ska vi lära dom allt vi kan, och busa hemskt mycket, kanske kommer vara lite för överbeskyddande ibland, men sån är man som förälder skulle jag tro. Men självklart kommer dom få sin egen frihet och de också. Men uppmärksamhet, kärlek och bra föräldrar det ska dom minsann få. I den bästa mån det går. Och sen hoppas jag att jag och min man kommer ha mycket tid med dom också, och iallafall vara himla närvarande i den tiden som vi är med dom. För man vet ju inte heller vad man har för jobb då, då när man är stor. Kanske är ett jobb som kräver mycket tid, som jag. Jag vill ju faktiskt starta ett eget företag och det har jag ju faktiskt alltid velat också, men vägen dit är lång. Men jag ska baskemig lyckas, för är det de jag vill så ska det gå också. Ja, minsann. Sen min man, ja han kommer säkert också jobba mycket. Men eftersom min man är en bra man så vet jag att det kommer gå bra. Och man måste faktiskt ha den iställningen, annars går ju faktiskt ingenting bra. Och så är det, ja så är det faktiskt. Så när jag blir stor ska jag vara gift med ring på fingret, 3 barn, fint hus med garage och stor tomt med mark, fina bilar också givetvis, eget företag och vara så himla glad och lycklig. Iallafall i de flesta stunder.
Tänk så lycklig jag skulle bli om detta kunde bli sant, om det kunde bli verklighet och ifall jag och min man även skulle komma överens. Bättre än så kan man faktiskt inte ha det, ne de tror jag inte.
Såhär ska jag ha det, om några år sen när jag blir stor...


Sara som liten.


Kommentarer
Postat av: Fia

det låter som om du ska ta över mammas och pappas hus. :)

2010-05-25 @ 15:58:06
URL: http://filosofifia.blogg.se/
Postat av: mamma

Älskar dig <3

2010-05-25 @ 16:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0