Avskrivardag.

Man ska inte stressa, man ska njuta, leva, finnas, och bara ha de bra.
Men hur vet man då när man har det bra?
Jo, man känner det.
Ja, men man kan ju inte gå omkring och bara drula och tro att det ska bli bra för det. Man måste ju ge egen insatts till att förstå när man mår bra. Sen fungerar vi människor alla på olika vis.

Jag vet grunden till vad jag vill ha för att må bra, men yttrandefriheten som finns här i Sverige. Umgängeskretsen kring den och det ämnet vad gäller hos mig, den verkar så off. Därför väljer jag ofta att inte prata om det och i stället bara säga att jag vet inte, när det är fel för jag vet egentligen.
Men det känns inte rätt att få punch in the face hela tiden. Dock så bör alla få kritik ibland och tåla det, iallafall låta det smälta in. Men så måste man se skilldnad på kritik och i att vara elak, eller bara yttra sig bara för att. För det är 3 helt skillda saker vilka alla ha varsen olik mening i sig.
Alla har vi olika mål och värderingar i livet, och jag har mitt jag med. Och jag tycker bara att det är till att acceptera, varför inte bara ta mig för den jag är och tycker man att mina mälsättningar är fel så tycker jag att man kan hålla käften eller sluta fråga. Fråga en fråga och du får ett svar så bör det accepteras. Visst att alla kan ha olika åsikter, men man ska inte yttra sig ör mycket och speciellt inte om saker man inte vet om eller hur det ser ut osv. Man kan fundera, men det är en annan sak.
Ja, så kan det va helt enkelt.

Vill även tillägga i detta inlägg när jag ändå skriver lite, att jag vill bli sedd för att jag är jag och uppmärksamhet är något som gillas stort. Att kunna föra sig socialt är också en himla trevlig grej att kunna göra, eller iallafall höra av sig om visat intresse finns. För hur ska man annars kunna veta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0