Stockholmshelg!

Har haft en toppenhelg som jag tillbringat i Stockholm, och när man inte är van vid så stora städer så kan det kännas lite som en laborint med att försöka hitta överallt. Hade jag blivit satt där själv så hade jag nog inte hittat en sekund, stackars alla dessa människorna som jag hade fått fråga om vägen till. Eller stackars mig som hade fått gå kring i cirklar och undrat vart jag skulle, eller trott att stockholm va så litet att man gick igenom det på 5 minuter för att det bara va en cirkel för att jag inte hittade mer än så. Ja, jag säger då det, det är ju tur att man inte får för sig att åka iväg så själv när man heter Sara Johansson och har lokalsinne som en guldfisk.
Åkte ganska sent på torsdag-kvällen så var inte framme förrens vid 20 över fyra på fredgas morgonen, sen har det mest bara varit mys där uppe. Gått omkring på stan och kollat och vatt vid skansen och grönan och kollat lite, sen gått tillbaka till staden och knäppte då lite kort iaf :)
I lördags blev det ckså ett försök till utgång, men det vatt väl inte så lyckat kanske, och så tog de 2 kalla timmar att komma "hem" igen, vilket bara var 1 mil utanför stan, men så fort det bara ska komma en snöflinga så ska ju tågen krångla.
OCH toaletterna var inte av dom fräcshaste direkt!
För övrigt tog resan 18 timmar från och till Stockholm, 9 timmar upp och 9 timmar hem = lång och lite långdryg resa.

Sara!Utgång.Äckliga toaletter.
Promenad.Promenad.Bilfärd hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0