Rädsla och kärlek!

Livet är inte lätt, men det är heller aldrig någon som har påstått att det är lätt.
Är man klok så lär man sig av sina misstag, om inte så sitter man fasst i samma fälla och förblir dum resten av livet såvida man inte har tur och bara glider igenom livet på en räckmacka. Fast dock blir då det ett stort misstag, för då lär man sig inget och lär man sig inget kan man inte utvecklas - vilket också kan anses som att vara bortskämd. Sen finns det även flera sätt att vara bortskämd på, jag gillar mest att vara bortskämd med kärlek, dock är en fin gåva lite då och då alltid uppskattat. Men kärleken är den man lever för.

De flesta val en människa gör i sitt liv är antingen på grund av kärlek eller rädlsa, man kan relatera allting dit. Köper du någonting så gör du det för att du har kärlek till det du köper, köper du det inte så kanske du är rädd för vad andra ska tycka, tex.

Jag vet inte vad jag är eller vart jag står riktigt, ena dagen känner jag en stark kämpaglöd för någonting och nästa dag så är lockelsen åt ett helt annat håll, och det handlar helt om kärlek och rädsla. Rädsla för bemötande, jag är väldigt rädd för saker jag inte vet någonting om. Det är riktigt skrämmande för mig, så därför är jag även rädd för vad som kan hända om jag går en annan väg på min promenad, då är jag rädd att gå vilse. Ja, det kanske kan låta invecklat eller knepigt, eller kanske rentav barnsligt. Vad vet jag, men det är så det är faktiskt.

Känslor först och främst  - det är nog min största rädsla

...

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0