Idag va de minsann tisdag då ja.

Jag har mina funderingar och allt är ju alltid värt ett försök, eller är det inte så man säger? Annars gör jag det nu, för det är det jag har bestämt mig för att göra. Har nämnligen funderat lite kring min kortsiktiga framtid, och nu kommit fram till att det finns inget att förlora på att testa sig fram, eller hur man nu ska säga. Det blir kanoners, och är det menat för mig att det ska gå vägen så kommer det de med. Med min hjälp såklart, men det kan bli bra. Om det blir något alls, man ska inte ha för höga förväntningar, för det vet jag minsann hur det är. Och det är inte bra, för man blir bara ledsen om det då inte går vägen. Man ska ha mål och man ska ha drömmar, man ska kämpa sig fram, men inte ha för höga förväntningar på att det går hela vägen. Det är en hårfin gräns, men den är viktig att ha i baktankarna. Sen ska man heller inte alltid säga för mycket, för det blir aldrig som man tänkt ändå. Men det är alltid kul att leka med tanken ibland, och ibland blir det ungefär som man tänkt sig, bara med någon liten invändning eller förändring eller något oförberett, ibland blir man även överraskad. Det kan vara på ett bra sätt, och ett dåligt. Men man ska nog bara leva i nuet och försöka påverka framtiden mot det man vill, så gott man kan. Men sen kan man inte göra mer, det är framtiden som får avgöra. Och jag känner just nu
"vad har jag att förlora".

Det blir bra dethär.

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0