Sekunder kan vara långa!

Tänk på vad några sekunder kan förändra en hel framtid, kan få en att fundera på en hel listid, få en att förstå, få en att fundera, få en att må bra, få en att bli katastrofalt ledsen, få en chockad, få en totalförvirrad. . Och att dessa sekunder kan få en att känna alla dessa känslor samtidigt, kan tyckas mäktigt samtidigt som jag åter igen brister ut i gråt av en förvirrad situation men som jag egentligen länge väntat på. Eller så var det helt enkelt så att det hade tagit för långt tid av väntande nu så jag trodde att det kanske ändå skulle bli bra, eller nej så var det faktiktiskt inte. Men jag hoppades däremot, och det går inte att klandra för hoppet är det sista som lämnar ens sida. Kanske hoppas jag fortfarande, eller har det försvunnit nu när jag fått mitt svar på dessa få sekundrar som senare blev till flertal långa konstiga lustiga minutrar?
Saken är väl den att även om jag egentligen visste om det innerst inne så är det ändå någonting som man inte vill ska vara så, samtidigt som jag själv över olika anledningar har mått väldigt dåligt eller faktiskt egentligen fortfarande mår väldigt dåligt över. Det är givetvis saker jag bearbetar på bästa sätt, men vissa saker är svårare än andra men ingenting löser sig av sig själv. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0