Skolanskolanskolan.

Bara för att man har börjat skolan igen så behöver inte det betyda att jag bara är tillgänglig att prata om skolan, för det är faktiskt ganska tråkigt och tjatigt att hela tiden få höra från nästan alla man träffar "- Hur går det i skolan? Du sköter väl skolan? Skolan skolan skolan..." Måste allt handla om skolan hela tiden, ´det går inte direkt bättre i skolan bara för att alla tjatar sönder det hela tiden, och det  är inte direkt så att skolan heller är mitt favoritsamtalsämne utan snarare tvärtom för skolan gör mig illamående och knäsvag. Så snälla, nej tack till allt tjat om den hela tiden, jag klarar mig väldigt bra utan det. Förresten så har jag faktiskt ett liv utanför skolan med, tro det eller ej, och jag pratar heldre om det och om hur jag mår istället för frågon om hur skolan mår. Även om jag vet att ni som nämner skolan inte menar något illa över huvud taget så blir jag bara lite trött på det ändå, det kan vara okej att prata om det om tex jag själv tar upp det. Men just nu har det varit lite mycket skolprat och då har jag knappt hunnit börja så hur ska då fortsättningen bli? Jag lovar jag ska nfixa det, men ju mer tjat jag får mig desto längre tid kommer det ta, för så fungerar jag tråkigt nog..  Men sant!

Kommentarer
Postat av: Fia

jag tror det är dags att du börjar bestämma dig.



fixa skolan. nu.

välj att må bra. nu.



fundera över hur du vill ha ditt liv? vill du gå i skolan, bo hemma med mamma som du bråkar med jämt, inte ha något körkort och inte kunna välja över hur och när du själv vill göra nått?



börja tänk på oss andra.

på dig själv.

på människan och livet.



ett jobb, en egen lägenhet och ett bättre välmående - är det verkligen så svårt att uppnå?



syster - som bara menar väl

2009-08-28 @ 08:43:58
URL: http://filosofifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0